tisdag 29 januari 2013

Målbild

För att kunna nå sina drömmar måste man ha en tydlig målbild. Och för att kunna nå dit måste man ha rimliga delmål.

Men hur gör man? Vart börjar man? Hur prioriterar man? Finns det någon mall man kan använda?

Varför finns det inga kurser i dragträning?

Vet att man kan göra på olika sätt, men ändå nå samma resultat, men jag skulle verkligen vilja ha en kursplan! Med steg 1, 2, 3, Om du kör fast, gör såhär.. Tänk på detta.. gör så.. prova detta.. Ja vägledning helt enkelt.

Jag fick dock lite vägledning av Line (Mios uppfödare) i julas, men det fick mig snarare att inse hur mycket det faktiskt finns och tänka på, och hur svårt det faktiskt är!
Men det väckte även övertygelsen om att detta är "rätt" för mig, och nått jag vill lära mig mer om och satsa på!

Dock har jag 2st bekymmer,
1. Jag vet inte hur jag ska börja!
2. Jag är inge vidare på och fullfölja nått..

Och 1 kan jag lösa, gäller bara och lära mig och söka rätt på kunskapen.
Dock är 2:an svårare.. För där handlar det om ett dåligt mönster hos mig som jag måste bryta!

Så vi får se om ett år från nu, om jag bytt inriktning eller om jag kommit ett steg närmare målet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar