söndag 27 januari 2013

275. Smak


Till temat smak kom jag och tänka på Mio om hur han var mot nya smaker som liten valp, och vilken skillnad det är på honom idag som vuxen.

Det största som skiljer med Mio mot de övriga hundar jag haft kontakt med, är att han fick jag lära och tycka om andra smaker! även som en liten valp (dom flesta valpar undersöker och äter allt) så var han väldigt svår.

Kommer ihåg hur kan kämpade med blodpuddingsbitar, koktkyckling, köttbullar, korvbitar, frolicbitar i en härlig blandning i fickan så fort vi skulle gå ut, trixet var att han aldrig skulle veta vad han fick, och den variationen gjorde mig mer intressant.

Samt med hans mat, kommer ihåg hur jag blandade ut hans torrfoder med  färskfoder och vatten till en härlig illaluktande soppa.

Idag är det betydligt lättare.
Idag kan han äta vanligt torrfoder (även fast han uppskattar nått nytt i skålen)
samt att "vanlig frolic" räcker som muta ute på promenader!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar