söndag 27 januari 2013

137. Isolerad

Dagens tema blev Isolerad.

Detta ord kan tolkas på lite olika sätt, antingen som isolerad så som i ensam/avskiljd eller som i mitt fall, isolerad så som i isolation hållavärmen. Lite långsökt kanske? Men det bjuder jag på ;)

Det jag tänker på med isolering, så är det Huskyns päls! Det är ju fantastiskt isolerande både från kyla/vatten och värme, det sist nämnda är väl det dom klarar sämst, men ändå bättre med pälsen än utan den! Det är otroligt hur välanpassade dom är för riktigt skitväder! Ju kallare och ju blåsigare det är, ju mer trivs Mio, han riktigt älskar och känna den bitande vinden i pälsen.

Och är det riktigt kallt ute blir huskys som vackrast, dom fluffar till sig och får en helt annan helhets uttryck. 

Och vid regn ska det mycket till för att dom ska bli blöta in på skinnet. Det rinner av lika lätt som att hälla vatten på en gås!

Som sagt, anpassade för varierat skitväder!

Allt detta resulterar i att Mio ligger ute på sin stol i alla sorters väder! Och förstår man inte hur en husky fungerar så är det lätt att man tycker synd om dom, då man förmänskligar och tänker att det är "en vanlig hund". Så det är ett lite utav ett oros moment  för mig, då min hundgård ligger väl synlig från vägen, som är ganska så trafikerad. Det är ju alltid nån som ska ha synpunkter om nått..

Men jag vet att så länge Mio är tyst och lugn trivs han, för trust me, han säger till om han inte vill nått ;) Oavsett vad saken gäller så hörs det när han är missnöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar