onsdag 30 januari 2013

Livet i hundgården

Då mina hundar spenderar dagarna i hundgården, "ensamma" och ibland "obevakade", gäller det att man måste lita på att dom har ett bra språk med varandra och kan hantera situationer som kan uppstå, då man inte alltid kan lägga sig i och redo upp det åt dom.

Och om att ha 2 hanar i ungefär samma ålder finns det delade åsikter om.

Men jag litar på Mio och Liam, då jag vet att dom är tydliga mot varandra, och den tydligheten skapar trygghet. Både för dom själva, men även för mig.

( Jag satte "ensamma och obevakade i situations tecken, då grannarna alltid är hemma och har ett vakande öga på dom, och skulle ställa upp om vi inte skulle vara hemma).

Ni får ursäkta den låga kvalitén på bilderna.. dåligt ljus och fotat med telefonen

Mio och Liam busar
Här talar Mio om tydligt om att Liam ska lugna ner sig
Här försöker Liam ge Mio onda ögat och morra, testar Mio lite
Men det accepterades inte av Mio, och han visar vart skåpet ska stå
Liam backar, och visar ödmjukt att han är snäll
Så då var ordningen återställd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar