lördag 21 januari 2012

Miljöträning

fick mig en tankeställare igår, och insåg med Hornbach besöket, att det var ett tag sedan Mio miljötränades. Märkte på honom att han blev lite stissig och okontaktbar, samt dragig och väldigt nosig, när vi gick runt i butiken, stod vi still lade han sig ner, men skulle fortfarande ha koll på allt.

Så nu ska vi ta tag i saken. Började med att ta en promenad ner till stan, gick jätte bra! nästan inge dragig alls i kopplet, och har koll på en, fast han inte tittar direkt mot mig så ser han mina handsignaler. Gick förbi Djurhuset, en fantastiskt trevlig butik! Skulle köpa lite hundgodis (glömde mitt hemma), och skulle betala med kort, men det var en för liten summa, så då bjöd dom på det istället, samt fick jag en smakprovskorv fryst färskfoder. Hur snällt som helst!

Sedan satte vi oss där på en bänk "mitt i smeten" och det gick också bra, träffade på en av dagisfröknarna som kom och hälsa. Han satt och spannade in folk men satt stilla och tyst.

Dock, när vi började gå och röra på oss märkte jag stressen kom, han började dra i kopplet och blev allmänt virrig och flamsig, okontaktbar.. så där han vi något och träna på. Gå i stimmiga miljöer.

Sen tog vi bussen hem, och det gick bra, förutom att min bussremsa tydligen inte gällde längre efter årsskiftet, men busschaffören var snäll, och vi fick åka med ändå.




Färskfoder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar