torsdag 12 januari 2012

Dagis nytt

Idag när jag hämtade Mio så var det ovanligt lugnt på dagiset (jag brukar komma precis när alla andra också ska hämta sina hundar), så jag var kvar i några minuter och pratade med en som jobbar där. Hon tyckte också att Mio sköter sig bra och är "jätte mysig och lugn". Dessutom berättade hon att dom hade en Berner Sennen tik som var väldigt "mammig mot sin flock" och håll koll på att alla var snälla mot "hennes flockmedlemar", så Mio blir väl omhändetagen i alla fall :).

(Dagis är uppbyggt så att det är små inredda rum, där dom har en viss sammansättning med hundar som går ihop och blir "en flock").

Dessutom så frågade hon om det var okej att lägga upp en bild på Mio på deras hemsida, så jag gissar på att dom ska lägga upp "dessa hundar går på dagis här". Jag passade då på och hinta lite, att jag hittat deras Facebook sida, men att det var länge sedan en uppdatering hade skett. Så förhoppningsvis väcks den till liv igen :)

Sedan kom vi in på "polarhundar", hon trodde typ att det fanns Huskys och inget mer :) Fick jag skryta lite med min minimala kunskap. Men det hela slutade med att jag ska få låna en film av henne, en film som jag läääänge har velat se, så det var vänligt av henne. Eight below heter filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar