onsdag 18 januari 2012

Klick, godis, klick, godis

Tog mig lite tid för att försöka komma igång och klicker träna Mio, jag har tyvärr slarvat med träningen, och det börjar märkas. Dessutom börjar han bli sådär unghundsdisträ, med lite för mycket egen vilja och lite för lite lyhördhet. Men det ska det bli ändring på, och steg 1 är att få honom förstå klickern. Och sist vi tränade för några dagar sedan, så gjorde vi framsteg. (mer om denna gång kan du läsa här)

Och det gjorde vi även denna gång, fast jag hade alla odds emot mig, han var trött, och inte speciellt godis sugen, men med lite motivation och peppning lyckades vi få några minuters effektiv träning. Och han börjar förstå mer och mer vad det hela handlar om.

Det vi övade var "target". Han skulle "dutta med nosen" på min hand. Började med godis i handen och sluten näve, så han fick dutta, klick, godis. Sen när han förstod detta tog jag bort godisen, sträckte fram handen, dutt, klick, godis. Upprepade detta några gånger för att se om han förstått.
Motivationen var inte på topp från Mio´s sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar