fredag 13 september 2013

Presentation av Tuva

Tuva, ödes katten?

Det hela började med att vi skulle flytta från Stockholm till Göteborg, och då dessutom från lägenhet till hus, så jag kände att en katt ville jag ha.

Sagt och gjort så kollade jag på blocket, och var väldigt intresserad av rasen ragdoll, men då dom låg på en 7000:- så började jag kolla på blandisar. Hittade då en annons i Göteborg och med lagom leverans till att vi flyttat och gjort oss hemma.

Så jag mailade uppfödaren och tingande lilla Tuva, och då visade det sig att vi var i stort sätt grannar! Och dessutom hette hon redan Tuva, som jag tycker är sånt fint namn, och så var  hon svart, och långhårig och 50% ragdoll. Kan det bli bättre?

Sedan visade sig att hon är typ den bästa katten ever! Hon är ute på nätterna och jagar, och inne på dagarna och myser i soffan. Hon är tokigt snäll och accepterar det mesta hanteringen, hon bara spinner! Hon är dessutom sjukt social, men ändå så att hon inte springer fram till främmande. Samma med hundar, hon älskar Mio, men är väldigt reserverad mot främmande. Dessutom så föredrar hon lådan inne, och därmed är jag inte så orolig för grannarnas rabatter. Hon är rädd för bilar, vilket jag tycker är bra  då hon undviker dom = minskad risk för att bli påkörd!

En helt underbart mysig katt helt enkelt!


1 kommentar:

  1. ... och som om inte allt det andra räckte så är hon ju otroligt söt!

    SvaraRadera