måndag 9 september 2013

Inte min dag idag

Första dagen efter semester, och detta är verkligen en sån dag då man aldrig skulle ha klivit upp ur sängen. .

Jobbet var helt ok, kändes bra att vara tillbaka, dock hände det lite tråkiga saker som man inte kan styra över. .

Sedan skulle jag lämna tillbaka böcker på biblioteket, där jag först fick leta parkering hur länge som helst, och på det så var böckerna såklart försenade.. straff avgift..

Men det värsta var när jag kom hem! Skulle ta in hundarna från hundgården, men hade glömt Mios halsband. Lat som man är så vände jag på handtaget och bildade en ögla som fick agerade halsband, varav jag höll i karbinhake delen.. behöver jag ens säga att mio röck till, och jag fick hela kabinhaken i fingret! Djupt och med ett kraftigt ryck, så när jag väl fick ut den så sprutade det blod. Och chockad som jag blev så ringde jag Daniel, som ringde grannen som kom och titta till mig, och mer råd från sjukvårdsupplysningen så packade jag in hundarna i bilen och åkte till akuten.

Så 5 timmar senare är jag hemma med ett litet plåster på såret. Så inget allvarligt, men jag är bara så glad att jag slapp sy!

Så gott folk, nu ska jag sova en stund innan Sam vaknar.  Så tyvärr blir presentationen om mig först imorgon.

Godnatt världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar