söndag 23 september 2012

tråk hundar!

Saknar hundrastgåren "hemma". Det var en sån perfekt plats för hundarna och få springa av sig och inhämta nya doft intryck.

För just nu är hundarna inge roliga.. Dom är pipiga inne, dragiga ute och allmänt puckade, BÅDA 2! Mio brukar sköta sig, men just nu är han värst! Han är sjukt missnöjd över något, men jag vet inte vad, hör och häpna, men han har till och med börjat kissa och bajsa inne!! SUCK!.. Och Liam lyssnar mindre än vanligt (om det nu går)..

Vet inte vad som har hänt med dom?

Försöker rasta av dom ordentligt så dom ska vara trötta och nöjda, men det är inge kul när dom är så jobbiga. Känns som om att vi är på 3 olika promenader.. och alla har olika åsikter om vart vi ska stanna och vilket håll vi ska gå.. Skit jobbigt och inge roligt alls! Jag vill ha tillbaka mina duktiga hundar, och känna att VI är ute på promenad TILLSAMMANS.

Men men, så är det, det är ingen dans på rosor jämt när man har hund. Och när denna jobbiga period är över och när jag åter har mina duktiga hundar, så kommer jag titta tillbaka på det här inlägget och knappt tro det är sant..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar