söndag 9 september 2012

Älgmöte

Var med om en nära döden upplevelse på kvälls promenaden!

Kom öga mot öga med en älgko och hennes 2 kavlar, Inge mer med det tänkte jag, och vi stannade upp och tänkte låta dom passera, men då tittade mamma älg ilsket på mig och hundarna och gick mot attack! Med svansen mellan benen springer vi upp på närmaste tomt, och inser att vi är fast, och att älgarna är där inne! I panik ringer jag Daniel som kommer räddandes i sin gråa springare, han kunde dock inte göra så mycket, utan guidar mig om deras aktuella position medan jag letar flyktvägar. Men med täta häckar, tät skog och mörkret som blir allt mer påtagligt inser jag att vi verkligen på riktigt är fast! Känner hur paniken kommer krypandes, vad ska jag göra? Tänk om dom kommer mot mitt håll, vart ska jag då ta vägen? .. Men tillslut gick dom sin väg, och jag och hundarna flydde in i bilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar