tisdag 15 maj 2012

Cirkus/trickhunden

Var kursstart på Mhundlydnad, Cirkus/trickhunden, vilket jag tänkte skulle falla Mio i smaken.
Så vi åkte dit (jag körde dit själv!! duktiga mig!) och tiden bara flög iväg. Massor skulle vi lära in till nästa vecka så som:
Klicka in
Skaka/Nicka på huvudet
"Bjuda på beteenden"
Slicka om nosen
backa/backa upp mot något
Sitta vackert

Lär sig Mio nått av detta så blir jag överlycklig! Jag kämpar ju fortfarande med sitt och ligg, och varsågod.
Mitt mål med kursen är ju och få in "du och jag som jobbar tillsammans" känslan. Vi har våra stunder, men allt som oftast är han ointresserad, och börjar äta gräs eller stirra på nått.

Förstår inte hur vi ska få till det.
Visst att jag vet att huskys inte är någon bruksras, och är framavlade för att springa bort från föraren, men även där är det ju ett visst samspel med varandra.

Men Mio jobbar inte för dålig lön, det är en sak som är säkert, och han vill han löneförhöjning ofta och mycket. Men det blir en utmaning för matte, vilket i och för sig är kul och väldigt lärorikt! Dock känner jag att jag måste få lite tillbaka från honom, för att få igång min motivation.

Tror att spårning kan vara vår grej tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar