söndag 25 november 2012

Tror du på spöken?

.. För det gör Liam i alla fall.

-suck- säger jag bara.

Först hans extrema rädslor som valp, vilket gjorde att vi tappade mycket viktigt grundträning, och nu spökåldern, när ska det bli hund av honom då?

Valp perioden var sådär.. sedan när vi flyttade så hade vi en bra period mellan aug-sep, sedan mellan sep- till slutet på okt så var det mindre bra (förmodligen för jag började jobba), och sedan har det lugnat ner sig, och har varit jätte bra, och jag kände hoppet växa, han vart mer framåt och kontakt sökande (vilket han inte var innan) och började visa intresse för att lära sig saker. (Så nu kan han sitt, ligg och fot i alla fall).

Men nu har han börjat skälla!! och det är INTE okej!


Och jag har anat att denna dag skulle komma, men då Mio hoppade över detta så hoppades jag lite på att Liam också skulle det, men han verkar mer vara en "normal hund" (förutom rädslorna, som i och för sig är typiska BC), så efter detta kommer väl trotsåldern, så han lär vara där Mio är i utvecklingen om ca 3år.

Skulle verkligen vilja vinna på lotta, så man kan kastrera Liam illa kvickt! En sådan "kass hund" ska absolut inte gå i avel, så det hade varit skönt och få det gjort innan han börjar dra på sig olater.

.....

Nu råkade detta bli ett "spy galla över Liam inlägg".
Så jag vill bara klargöra att jag älskar Liam, och han är världens sötaste gulligaste och snällaste, MEN det går upp och ner även i hundrelationer! Och det är mänskligt att känna så. Det som gäller nu är och välja vad man vill göra åt situationen, och vart man ska lägga fokuset.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar