tisdag 31 juli 2012

Dragkampsleksak i fleece

Insåg att jag kanske borde ge något som tack för den här tiden på dagis, och med en tajt budget och det mesta nerpackat fick jag improvisera.

Så jag snickrade ihop kamptraser i fleece, som jag hoppas personal hundarna kommer att gilla, och ett kort på Mio med en hälsning på, så dom inte glömmer bort oss!


Fynda billiga fleece filtar på ex ÖB (Köpte dessa för 12kr/st)
Klipp i remsor, och tänk på att ha stretch sidan på långsidan (om man vill) för att få bra flex i draget
3 st ca 10cm breda remsor, och längen är lika lång som filten, men klipp till önskad längd
Knyt en knut
Fäst i någonting, antingen så som jag gjort, eller mellan knäna, viktiga är att den är fast
Fläta
Knyt den andra änden, och tada! en lång och perfekt kamptrasa!
självklart rosa/lila till tikar om så vill ;)
För att se vilket håll som är stretchig och vilken som är stum så dra lite försiktigt
Jag gillar och spara en bit som är "flärpig" som man kan viffta igång hunden med
Kortet, hade inget lim, så jag fick tejpa, men det blev ganska fint ändå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar