lördag 18 februari 2012

Utställning försök 2

Med en Obadad, Oborstad, Otränad hund, tog jag GPSen och styrde mot Sollentuna för ett utställnings försök till. Och det jag var mest oroad över gick fantastiskt bra, kopplet gåendet, och det som jag såg som det minsta bekymret, var det han hade svårast med. Hanteringen! Domaren (en kvinna) fick inte ta på honom, och därmed inte titta på tänder och känna igenom honom, och därmet inget pris. Mio som annars är så mysig mot alla, dock kan han bestämma sig för att "vissa" är lite otäcka, och blir dom för på så backar han, så det var väl det som hände.. men, vi fortsätter social träningen.

MEN jag är nöjd ändå, han är ingen utställningshund, och det var inte alls tanken när vi hämtade hem honom. Jag har fokuserat på och få en hund som ska fungera, och ser detta mer som miljöträning. Och den biten klarar han galant, han kan snällt ligga och tugga tuggben och koppla av bland 100 tals hundar och människor. 

"ska vi jobba?"

Ligger och tar det lugnt, trots den stissiga miljön runtomkring

Omdömet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar