lördag 20 april 2013

Lille Liam

Uppdaterat Liam sida.
Ett från hjärtat inlägg..

Lille Liam, hunden med ett hjärta av guld! Men med en ängslig själ, och förtillfället mer hormoner än han behöver. Men, man märker att för var dag som går hittar lite mer av sig själv och håller på och utvecklas till en tryggare hund. En bit kvar, men ändå 100 gånger bättre än vad han var som valp.

Men tyvärr så har jag fattat beslutet och leta efter ett nytt kärleksfullt hem, helst på landen, och med någon som är villig och jobba med honom så att han kan uppnå sin fulla potensial.

Jag klandrade länge mig själv och undrade varför jag inte lyckades, men nu när jag ser tillbaka i backspegeln inser jag att jag har gjort vad jag kunnat och vissa felsteg helt klart, men mycket hänger ihop med miljön. Är vi ute i skogen eller på landet åker svansen upp och öronen fram, och han tittar på mig med sina ljuvliga ögon och undrar vad för äventyr vi ska på. Medans om vi är i stan fladdrar öronen och blicken åt alla håll och han flyr ifrån mig och vill bara bort.

Så samma hund, i 2 olika miljöer, ena är han drömhunden, och andra ett änsligt skal av sig själv. Så när jag kom till den insikten blev mitt val ganska självklart, för hans skull borde jag omplacera honom, och ja.. för min också, då jag inte vill bli begränsad i mitt hundliv. Jag är aktiv och flänger runt, och då alltid behöva lämna Liam hemma känns varken sjysst för mig, eller för han, för han vill inget annat än och vara med, och det har gjort att jag automatiskt blivit med hemma.

1 kommentar:

  1. Hej! Kolla gärna in vår tävling där man har chansen att vinna ett exklusivt utställningskoppel värde över 250kr! :-)

    http://www.desisters.se/2013/04/tavling-vinn-ett-exklusivt.html

    kram /elin - desisters.se

    SvaraRadera