måndag 17 december 2012

Liam the puppy

Ibland måste man blicka tillbaka för att inse hur långt man faktiskt har kommit.
En lång bit kvar för att han ska bli det som var tänkt, och ibland inser jag att jag kanske måste tänka om..

Bland alla söta valpbilder jag precis lagt upp så ser man hans ångest lysa igenom på vissa. Stackars liten, önskar det hade funnits ett bättre sätt och förklara för honom att det inte är som han tror, men om inte ens tryggaste Mio kan, hur ska jag då kunna?

Som tur är är han påväg åt rätt håll, och har blivit allt mer kontakt sökande och till och med tuffat på sig lite, men som dock i sin tur leder till andra oönskade problem..

Såg nu på blocket att Liam har fått syskon, hoppas verkligen ingen blir som han. Och det säger jag inte för att jag inte tycker om Liam, utan mer för att det är så otroligt jobbigt för han själv och vara sig själv, och det jobbet jag lagt ner på han är nog inte många villiga att lägga ner, knappt ens jag.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar