torsdag 14 juni 2012

Förrvirrad Matte...

Fick plats på hundkursen med Liam, och snurrig och förvirrad som jag är för tillfället, så hade jag fått för mig att tiden var 19:30, när det i skälva verket var 18:00... Så vi var framme när alla hade hunnit gå. Men som tur var så visade det sig att instruktören var en ängel, och gick igenom dagens lektion "privat" med oss, och vi stod säkert och pratade i en timme (så lång som kursen skulle ha varit). Så det kändes jättebra, och hon var väldigt ödmjuk och lättsam.

Dagens lektion bestod av "allt roligt kommer från vänster sida" och början på fot/gå vid sidan.
Och så kontakt övningar, med godis i handen och titta i ögonen, det klassiska men ack så nödvändiga.

Sedan fick vi även läxa och kolla upp ursprungsland och rasegenskaper hos sin hund, vilket jag blev lite imponerad av, då det är väldigt nyttigt, då det finns så fantastiskt många hundägare som inte har en aning om vad dom har i kopplet.

Så jag var väldigt nöjd med dagens kurs, inte lika imponerad av tränings teknikerna som på Mhundlydnad där det var "wow! kan man göra såhär". Detta var mer "klassisk metoder", men det går det med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar