torsdag 22 mars 2012

Liv som hund

Att leva ett liv som hund verkar ganska behagligt, ingen stress någonstans, inga bekymmer för något, lätt roade och otroligt tacksamma för dom små sakerna i livet.

Jag ska nog börja leva mitt liv som hund.


Mio underhåller sig själv med en pinne under tiden jag fixar med bilen

Mio väntar på att jag ska bli klar någon gång så vi kan åka till dagis
Fick mig en tankeställare idag när jag var på väg mot dagis/jobb, lite småstressad som vanligt, lätt irriterad och ville att allt skulle gå så fort och smidigt som möjligt. Men mitt i allt stannade jag upp, tittade på Mio en stund, och observerade hur han verkligen tog sig tid och se sig omkring, lukta igenom väl utvalda fläckar, titta om grannarna stod på balkongen och röker, om fåglarna var kvar i busken, om pinnen var där han hade lagt den tidigare.. ja helt enkelt hur han levde i nuet.

Vi människor har nog mycket att lära av hundarna, men konstigt nog så är det ända man pratar om, är vad man ska lära sin hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar