lördag 16 mars 2013

Blocket

Alltså ibland undrar man hur folk tänker.

Såg en blocket annons idag om blandrasvalpar. Husky/Boderdercollie. Min störtsa fråga var, hur tänkte dom nu??
Och svaret fick jag i texten.

Det var en planerad parning, för att få fram lugna (!?) och arbetsvilliga Border Collies med sort tålamod.
Okej? Hur kan dom garantera det? Dom kan ju lika gärna få en självständig super aktiv hund, med mycket jakt i sig.

Jag har ju både husky och border, och skulle aldrig någonsin komma på en sån blandning, just för att dom är så olika, dom är ju som dag och natt.

Nu vet jag att den kombinationen finns just för att få fram snabba draghundar, alaskan huskys, men dom som blandar det är väl medvetna om vad dom får och vill ha.

Och nej, jag är inte emot blandrasavel generellt, MEN man måste veta vad man gör, och inte lämna några garantier, och ta med alla raser som hunden är blandad med i beräkning, för man vet aldrig vad som slår igenom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar