torsdag 6 oktober 2011

Valpfeber?

Resfeber har dom flesta drabbats av dagarna inför planerad resa. Spänningen ligger i luften och det känns som om tiden går otroligt sakta, fast ändå tokigt fort, man går runt med ett leende på läpparna, och kommer på sig själv och drömma sig bort med planering inför resan. Och funderingarna är många, vad ska man ha med sig? Har man glömt något?

Och nu har jag samma känsla, fast inför valp hämtandet. Sjävla resan till Norge är det som oroar mig minst. Men vad ska man ha med sig till valpen? Hur ska man förbereda sig bäst inför hemkomsten. Hur ska man lägga upp första dagarna i hemmet? Hur kommer katterna ta det?

Tiden har gått så otroligt sakta, men ändå så fort, kommer jag hinna med allt innan vi åker på lördag morgon? Samtidigt som man inte gör något annat än går runt med ett leende på läpparna och funderar på "vad man ska göra inför valpen kommer" och "vad man ska göra när valpen är hemma".

Detta kommer jag ha med mig inför hämtningen.

1. Vattenflaska
2. Mat/vattenskål
3. Koppel+halsband
4. Handduk till tassar
5. Filt
6. Tuggben + leksak
7. Bajspåsar
8. Papper + våtservetter (för eventuella oförberedda händelser/åksjuka)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar